London

Szuperalagútja

Ez Európa legnagyobb szabású építési projektjének története: egy nagysebességű földalatti vasúté, amely összeköti London belvárosát a keleti és nyugati külvárosokkal. 10 000 profi építőmunkás igyekszik rövid idő alatt kiásni a 42 kilométernyi alagutat anélkül, hogy megzavarná a már létező alagutakat és a felszíni közlekedést. Megnézem az animációt

A londoni
metró
története

1863

Londonban megnyílik a világ első földalatti vasútja, a Metropolitan Railway. Hét állomáson áll meg: Paddington, Edgware Road, Baker Street, Great Portland Street, Euston Square, King’s Cross St. Pancras és Farringdon.

1890

Megnyílik a világ első mélyépítésű metróvonala, a City and South London. Egyben ez az első metróvonal, amelyen villamos árammal működő szerelvények közlekednek.

1908

Minden metróvonal egyesül egyetlen márkanév, az UNDERGROUND alatt, és hamarosan megszületik a londoni metró híres logója.

1911

Megépül a londoni metró első mozgólépcsője. Korábban csak liftekkel lehetett lemenni az állomásra.

1933

Megjelenik a metróhálózat első stilizált térképe, Harry Beck angol műszaki rajzoló alkotása. Ma a világon majdnem minden városi kötöttpályás közlekedési hálózat hasonlót használ.

1960

Megindulnak az automata irányítású vonatok. Segítségükkel biztonságosabb és gyorsabb lett az utazás a londoni metrón.

2010

Működésbe lép az új, S jelű metrókocsi-sorozat. Ez a londoni metró első légkondicionált kocsitípusa.

2012

Megkezdődik Európa valaha volt legnagyobb szabású építkezési projektje: a londoni szuperalagút.